Купуючи косметику в магазині, ми завжди дивимося на терміни придатності, які вказані на кожній упаковці. Але багато хто з нас не знає, що на упаковці вказано термін придатності косметичного засобу в запакованому флаконі або тубі.
Термін придатності на упаковці інформує покупця про придатність косметичного засобу застосування відповідно до призначення. Але, як тільки ми розкриваємо фірмову упаковку, терміни придатності вже змінюються, тобто зменшуються на кілька місяців.
Терміни придатності косметичних засобів після розтину упаковки відображаються в маркуванні косметичних засобів спеціальним маніпуляційним знаком - відкритою баночкою крему, всередині якої цифрами вказується термін придатності, протягом якого засіб може використовуватися.
Припис вказувати термін придатності косметичних засобів після розкриття упаковки регламентується сьомою поправкою до Косметичної директиви ЄС.
Терміни придатності косметичних засобів після розтину упаковки відображають не тільки стійкість косметичних засобів до мікроорганізмів, вони також попереджають псування розкритого косметичного засобу та забезпечують його безпеку для споживача.
Відповідно до законодавства, зазначення терміну придатності косметичного засобу є обов'язковим, лише якщо він не перевищує 30 місяців.
До 2005 р. зміст інформації на маркуванні косметики відбивало лише терміни зберігання косметики в герметичних умовах, тобто. при закритій упаковці. Не враховувалося, що при попаданні повітря у відкритий флакон або будь-яку іншу форму упаковки косметичного засобу потрапляють у вміст різні бактерії. Скільки становив термін придатності косметики в таких випадках, залишалося невирішеним завданням.
Нові нормативи, введені в країнах Євросоюзу, врегулювали цю проблему, зобов'язавши виробників вказувати всі дані про продукт, включаючи вказівку про використання косметичних засобів з початку їх використання.
Спеціальний символ у вигляді флакона з відкритою кришкою визначає інформацію про термін придатності відкритих косметичних засобів.
Поруч із цим спеціальним знаком має знаходитися напис Рeriod after opening (період після відкриття).
Якщо на флаконі є поєднання букв і цифр 12М, це означає, що з моменту розкриття упаковки та першого використання цей косметичний засіб зберігає всі свої властивості та якості протягом 12 місяців.
В іншому варіанті термін придатності позначається у вигляді напису Exp 09/2011, що означає, що цей продукт зберігає всі свої властивості та якості аж до закінчення зазначеної дати.
Якщо термін придатності не вказано, він становитиме 30 місяців і більше.
Однак це не означає, що цей косметичний засіб можна використовувати протягом усього цього терміну, оскільки як тільки ємність з косметикою була вперше відкрита і тим більше використана, косметика починає псуватися.
Звісно, існуюча система маркування викликає чимало плутанини.
Наприклад, не завжди засіб, на якому зазначений термін придатності (тобто він менший за 30 місяців), можна без шкоди тримати у відкритому стані 24 місяці. І навпаки, коли є лише позначка «користуватися 6 місяців із моменту відкриття», цілком імовірно, що термін придатності (30 місяців і більше) вже вичерпано.
В ідеалі на косметичному засобі мають бути зазначені обидві дати. Тому Європейське законодавство сьогодні запроваджує нове поняття – «мінімальний термін придатності» – дата, до якої косметичний засіб виконує всі свої властивості і не становить жодної небезпеки для споживача.
Для нового поняття передбачено і новий логотип у вигляді пісочного годинника із зазначенням дати («місяць/рік» або «день/місяць/рік»).
Косметика з подібним маркуванням вже почала з'являтися на європейському ринку, але обов'язковою для всіх вона стане лише 2013 року.
НЕ ЗБЕРІГАТИ!
Ампули
Найчастіше вміст ампул стерильно і консерванти до них не додають. Отже, щойно ви розкрили засіб, висококонцентровані речовини всередині починають руйнуватися — дуже чутливі до впливу світла і тепла. Вміст ампул має бути використаний за призначенням протягом години.
Фарба для волосся
Навіть якщо вам здається, що фарби вистачить на два рази, не піддавайтеся спокусі. Скориставшись залишками через деякий час, можна отримати не тільки несподіваний відтінок волосся, але і дерматит шкіри голови.
2-3 НЕДІЛІ
Косметика без консервантів
Натуральну косметику без консервантів можна зберігати лише кілька тижнів і лише в холодильнику. Якщо виробники кажуть, що термін придатності більший — отже, консерванти у складі таки є. Консерванти рятують косметику від грибків та бактерій, саме тому натуральні засоби з порушеним терміном зберігання потрібно без жалю відправляти у сміттєвий кошик.
3-6 МІСЯЦІВ
Засоби для очей та брів
Засоби для очей та брів
Очі дуже цінна частина організму, тому рідкі засоби, які часто потрапляють у небезпечну близькість з ними, потрібно часто змінювати. Ніколи не розбавляйте туш, підводку або рідкі тіні водою - мікроорганізми розвиваються в ній дуже швидко і можуть викликати запалення повік, сльозотечу, випадання вій. Якщо засіб склеює вії, кришиться, розтікається, погано лягає – відправляйте його в кошик.
6-12 МІСЯЦІВ
Дезодоранти
Регулярно протирайте кульку дезодоранту і користуйтеся ним тільки якщо чиста шкіра — так ви значно зменшите ризик отримати дерматит.
Крем, гель, бальзам для шкіри
Якщо засіб в упаковці з дозатором, користуйтеся ним спокійно весь рік. Кошти в тюбиках і баночках потрібно час від часу оглядати — чи не розшарувалося, чи не змінило колір чи запах. Якщо крем раптово поводиться незвично, скочується зі шкіри або викликає роздратування, краще не ризикуйте та замініть його.
Шампунь, гель для душу
Впевнено «живе» рік. Але якщо ви помітили, що туба або флакон здулися або якщо засіб неприємно пахне, значить, він зіпсований.
Сонцезахисні засоби
Не залишайте крем або спрей наступного сезону, якщо ви користувалися засобом на пляжі і воно провело багато часу під спекотним південним сонцем. Крім того, з часом ефективність сонячних фільтрів суттєво слабшає – але це не повинно вас турбувати, якщо ви користувалися санскрином за інструкцією та наносили його заново кожні дві-три години та після кожного купання. Напевно, флакончик і так закінчився одночасно з відпусткою.
12-18 МІСЯЦІВ
Олівці
Точіть їх регулярно, щоб прибирати забруднений верхній шар, і не забувайте закривати ковпачком. Якщо стрижень почав часто ламатися або лінія не виходить рівною — швидше за все, олівець на пенсію.
Помада та блиски
Ці кошти живуть довго, якщо не забувати їх щільно закривати. Але ніколи не користуйтеся помадою, якщо у вас «вискочила застуда» або сталося якесь запалення — після цього її залишиться тільки викинути.
1-2 РОКИ
Пудри та тіні
Коробочку з пудрою, розсипчастими рум'янами або тінями потрібно тримати щільно закритою та берегти від вологи. Подбайте про те, щоб не заносити в них нічого зайвого - мийте кисті та аплікатори один або два рази на тиждень спеціальним засобом або м'яким дитячим шампунем. Не використовуйте засіб, якщо його поверхня підозріло лисніє або він раптом почав обсипатися зі шкіри.
Тональні засоби
Теоретично тональний крем або крем-пудра, коректори та консилери зберігаються відносно довго, але на практиці ці засоби в основному наносяться пальцями. Тож слідкуйте за ними уважно: якщо засіб розшарувався, змінив тон чи запах — викидайте, це набагато дешевше, ніж лікувати потім зіпсовану шкіру.
Лосьйони та тоніки
Помітили у флаконі дивний осад? Це основна ознака того, що засіб зіпсовано.
До 30 МІСЯЦІВ
Лаки для нігтів
Врахуйте, якщо ви розбавили лак спеціальним засобом, термін його придатності знизиться.
БІЛЬШЕ ТРІХ РОКІВ
Духи
Головна умова - зберігайте парфум у темному місці, наприклад, у коробочці або в ящику туалетного столика. Усього кілька годин під прямим сонячним промінням, і духи, які могли б тішити вас довгі роки, безповоротно загинуть.
Аерозолі
Дезодоранти, лаки для волосся та термальній воді не страшно майже нічого. Їхній термін придатності обмежений лише терміном зберігання.
Для покупця найважливішим є придбати якісний товар. Його можна визначити за датою виробництва та за терміном придатності. Сучасні товаровиробники косметики точно знають, що дата виробництва вказується на упаковці у вигляді місяць/рік чи дата/місяць/рік. За новими нормативами, запровадженими Євросоюзом, виробники зобов'язані вказувати всі дані про свій товар, у тому числі про використання косметичних засобів з моменту їх відкриття. На упаковці повинен бути символ у вигляді флакона з відкритою кришкою, а поруч із ним – напис період після відкриття (Period after opening). Наприклад, якщо ви бачите на флаконі 10M, то з моменту першого використання косметики всі якості зберігаються протягом 10 місяців. Термін придатності може бути позначений і по-іншому, у вигляді Exp 11\2013. Це означає, що цей косметичний засіб можна використовувати до закінчення зазначеної дати, листопада 2013р.
Директива 76/768/EEC - FAQ - Європейська сертифікація косметики - Вимоги, питання та відповіді
Загальна інформація та визначення
1. Які кроки необхідно зробити до розміщення над ринком косметичного продукту?
Будь-який косметичний продукт, що відповідає Косметичній Директиві, може бути безпосередньо розміщений на ринку. Таким чином, до розміщення продукту на ринку виробнику/імпортеру необхідно звернутися до Косметичної Директиви, щоб переконатися, що продукт відповідає вимогам останньої версії Директиви та перебуває відповідно до інших законодавчих норм. Найкраще звернутися до нотифікованих органів та акредитованих лабораторій, які могли б підтвердити відповідність косметики стандартам.
2. Чи відрізняються вимоги щодо косметики, що імпортується до країн ЄС, від вимог щодо косметики, що виробляється у країнах ЄС?
Між нормативними вимогами до продуктів, що імпортуються в ЄС, та продуктів, що виготовляються в ЄС, немає різниці: і ті, й інші повинні відповідати вимогам Косметичної Директиви.
3. Як відрізняються косметичні продукти від фармацевтичних чи харчових продуктів?
Щоб уникнути плутанини, Стаття 1 Косметичної Директиви дає чітке та докладне визначення того, що розглядається як косметичний продукт: «Косметичний продукт» означає будь-яку речовину або препарат, призначений для нанесення безпосередньо на різні частини людського тіла (епідерміс, волосяний покрив, нігті, губи та зовнішні статеві органи) або на зуби та слизову оболонку порожнини рота з єдиною або головною метою їх очищення, надання приємного запаху, зміни їх зовнішності та/або корекції запаху тіла та/або їх захисту або збереження в хорошому стані.»
На додаток до цього визначення, Додаток 1 до Косметичної Директиви є ілюстративним списком продуктів, які повинні розглядатися як косметичні продукти в рамках даного визначення. У ЄС немає проміжної категорії продуктів між косметикою та фармацевтичними чи харчовими продуктами.
4. Чи робить Косметична Директива різницю між безпекою для дорослих та безпекою для дітей?
Оскільки вимоги Косметичної Директиви досить жорсткі, щоб забезпечити безпеку використання продукту будь-якими споживачами за умови нормального використання або такого, яке можна розумно передбачати, немає потреби у додаткових вимогах щодо продуктів для дітей. Якщо необхідно застосовувати особливі запобіжні заходи щодо деяких інгредієнтів, коли вони застосовуються для дітей, то це регулюється Додатками.
5. Які вимоги щодо маркування косметики?
Щоб забезпечити більшу інформаційну прозорість для споживача, Стаття 6.1 Косметичної Директиви містить обов'язкові вимоги щодо вказівки на етикетці інформації, описаної нижче. Вона повинна знаходитися на зовнішній або внутрішній упаковці кожного продукту і бути нанесена незмивним, легко читається і добре видимим шрифтом:
Назва та адреса виробника чи імпортера чи дистриб'ютора косметичного продукту в ЄС
Номінальний зміст (вага чи об'єм) на момент упаковки
Дата мінімальної тривалості терміну дії
Застереження, яких необхідно дотримуватись при використанні (якщо це регулюється Додатками)
Посилання для ідентифікації товару (наприклад, номер партії)
Призначення товару (якщо це не очевидно з його виду)
Список інгредієнтів у порядку зменшення ваги за часом, коли вони були введені, відповідно до номенклатури INCI (цей список інгредієнтів має бути вказаний на упаковці).
6. Чи застосовуються ті ж вимоги до зразків, тестерів та продуктів, які використовуються у готелях?
В основному застосовуються ті ж вимоги. Проте, є деякі варіації для специфічних вимог щодо маркування, тобто. дотримання особливих запобіжних заходів у разі потреби, список інгредієнтів та номінальний зміст.
У тому випадку, якщо це неможливо, з міркувань форми або розміру, обережності, яких потрібно дотримуватись (якщо вони існують), і список інгредієнтів повинні бути зазначені на етикетці, картці або стрічці, що додаються або прикріплюються до косметичного продукту. Для мила, кульок для ванни та інших дрібних продуктів, де це положення не застосовується з практичних міркувань, вказівка інгредієнтів повинна знаходитися в безпосередній близькості від контейнера, в якому косметичний продукт виставлений на продаж.
Що стосується номінального змісту на момент упаковки, то ця вимога не стосується безкоштовних зразків, упаковок, що містять менше 5 грамів або 5 мілілітрів продукту або одноразових. Зразки-тестери маркуються звичайним чином.
Для попередньої упаковки, яка продається як група предметів, для яких не мають значення вага чи об'єм, не потрібно вказувати зміст, за умови, що кількість предметів вказана на упаковці (не потрібно вказувати кількість предметів, якщо її легко визначити зовні або якщо продукти зазвичай продаються індивідуально).
7. Чи потрібно маркувати косметику національними мовами тих країн, де вона поширюється?
Держави-члени можуть вимагати, щоб наступна інформація була нанесена на етикетку їхньою національною або офіційною мовою:
Номінальний зміст
Мінімальна тривалість терміну дії (якщо необхідно)
Застереження, яких необхідно дотримуватись при використанні (якщо необхідно)
Призначення продукту (якщо потрібно).
8. Чи потрібна вказівка інгредієнтів на етикетці національною мовою або з використанням національного алфавіту?
Ні. Інгредієнти на етикетці мають бути зазначені на основі Міжнародної Номенклатури Косметичних Інгредієнтів, відомої як INCI.
9. Чому потрібна вказівка інгредієнтів на етикетці?
Вказівка інгредієнтів на етикетці – вимога Косметичної Директиви, мета якої – допомогти дерматологу проконсультувати споживача у разі алергії. Це також забезпечує більшу інформаційну прозорість по відношенню до інгредієнтів, що використовуються у косметиці.
10. Яка номенклатура використовується для визначення інгредієнтів на етикетці?
Номенклатура вказівки інгредієнтів на етикетці – це INCI, тобто. Міжнародна номенклатура косметичних інгредієнтів. Це загальна номенклатура для ідентифікації кожного інгредієнта, що використовується у косметичних продуктах, розроблена європейською та американською косметичною промисловістю. Використовувана фармацевтами та вченими в усьому світі, вона вже прийнята офіційно п'ятнадцятьма країнами – членами ЄС та зростаючим числом інших країн у Європі та поза Європою, наприклад, у США, Австралії, Сінгапурі та Південній Африці.
11. Чи очікується, що список інгредієнтів, вказаний на етикетці, буде зрозумілим рядовому споживачеві?
Звичайній людині не завжди легко зрозуміти технічну інформацію. Хіміки, лікарі та інші фахівці в галузі охорони здоров'я зрозуміють назви INCI. Це важливо для роботи з потенційними побічними ефектами та при ідентифікації індивідуальних випадків можливої алергії.
12. Чи потрібно вказувати на косметику дату виробництва?
Ні, вказівка дати виробництва на косметиці не потрібна. Існує номер партії, який виробник вказує на кожній упаковці з метою ідентифікації.
13. Чи потрібно вказувати на косметиці дату закінчення терміну придатності?
Косметична Директива не вимагає вказівки на етикетці дати закінчення терміну придатності для продуктів, термін зберігання яких перевищує 30 місяців. Якщо він менше 30 місяців, використовуються слова «краще використовувати до кінця»+дата) або «краще використовувати до кінця»+вказівку, де упаковка знаходиться дата).
14. Чи обов'язково розміщувати інформацію про запобіжні заходи, яка не входить до Додатків III, IV, VI та VII?
Ні, але в деяких випадках виробник може захотіти привести додаткові відомості про запобіжні заходи, на добровільній основі, ґрунтуючись на своєму досвіді або в якості особливої турботи.
15. Хто гарантує якість косметичних продуктів? Чи потрібна сертифікація якості?
Відповідність Косметичній Директиві постійно контролюється відповідальними національними органами влади, каналами торгівлі та розповсюдження та конкурентами. Розслідування Компетентного органу влади з питань можливої невідповідності продуктів може бути ініційовано за зверненням споживача, торгівлі, конкурентів або в ході регулярної перевірки ринку. Цей процес ефективно працює на те, щоб продукти, які не відповідають вимогам, не потрапляли на ринок ЄС. Найпереконливішим доказом є те, що такі продукти практично повністю відсутні на ринку ЄС.
16. Чи обов'язкова відповідність ISO 9000?
Ні. ISO 9000 - один із можливих стандартів для виробників, який, отже, не має прямої дії щодо косметичних продуктів. Від виробника залежить, чи захоче він вписатись у певну систему сертифікації.
17. Що таке Правильна Практика Виробництва (GMP)?
На косметичні продукти, як такі, немає стандартів. Проте, стаття 7а.1.(с) Косметичної Директиви вимагає, щоб спосіб виробництва відповідав визнаній GMP. Не існує тексту ЄС, проте Рада Європи видала керівництво з косметичної GMP, яке визнається європейською владою.
18. Скільки одиниць косметики продається в ЄС щороку? Скільки відомо випадків протилежної реакції чи шкоди, завданої косметикою?
Точної статистики не ведеться, але, за деякими оцінками, в ЄС щороку продається близько п'яти мільярдів одиниць. Досвід показує, що на три мільйони проданих одиниць припадає один випадок негативної реакції.
19. Який порядок дій у разі потреби екстреного лікування, яке знадобилося в результаті правильного або неправильного застосування косметики?
Стаття 2 Косметичної Директиви вказує на те, що «косметичний продукт не повинен завдавати шкоди здоров'ю людини, за умови нормального застосування або застосування, яке можна було розумно передбачати».
Тим не менш, для роботи з надзвичайними ситуаціями, які неможливо передбачити, існує інформаційний канал між Компетентним органом влади кожної держави-члена (зазвичай Центр інформації про отруту) та особою, яка відповідає на розміщення продукту на ринку. Відповідно до статті 7.3, належна та адекватна інформація щодо речовин, що використовуються у косметичних продуктах, повинна бути доступна компетентному органу влади, який забезпечує використання цієї інформації лише з метою швидкого та правильного медичного лікування.
20. Хто відповідає за безпеку косметики?
Ключовий принцип Косметичної Директиви полягає в тому, що особа або компанія, які розміщують косметичний продукт на ринку, відповідають за безпеку косметичного продукту. Ця особа або компанія (які можуть бути виробниками чи імпортерами) повинні забезпечити виконання всіх принципів Косметичної Директиви. Після розміщення продукту на ринку, відповідальним за питання безпеки цього продукту є особа або компанія, які розмістили продукт на ринку.
21. Чи окремо працюють промисловість, товариства споживачів та органи охорони здоров'я з питань безпеки косметичних продуктів та їх інгредієнтів?
Додатково до трьох головних європейських установ, залучених до законодавчого процесу (Рада Міністрів, Європейський Парламент та Європейська Комісія), багато інших організацій також відіграють свою роль, включаючи експертні технічні комітети, промислові асоціації, представників службовців та товариства споживачів.
Особливе значення у зв'язку з нормативними актами, що регулюють косметичну промисловість, має Науковий Комітет з Косметики та Нехарчових продуктів (SCCNFP, відомий раніше як SCC). Це експертна група, що складається з провідних фахівців у різних галузях науки, включаючи фармакологію, токсикологію, дерматологію та мікробіологію. Європейська Комісія регулярно звертається до думки цієї консультативної групи. Разом з тим, хоча Єврокомісія, як правило, дотримується рекомендацій цих експертів, SCCNFP зазвичай не бере участі у законодавчому процесі.
Як наслідок широкомасштабних консультацій, які відбуваються до ухвалення законодавства, процес прийняття рішень має тенденцію бути прозорим, а результатом цього, як правило, є гарне, ефективне законодавство, яке слугує інтересам усіх громадян ЄС,
22. Складається враження, що Косметична директива надто сильно спирається на сумлінність виробників. Як ця система працює щодо недобросовісних виробників?
Влада може мати право розпорядитися про затримання продукту або його вилучення з ринку. Виробники можуть також зазнавати судового переслідування, ув'язнення, накладення штрафу. Тим не менш, органи влади мають також повноваження працювати над вирішенням питання безпосередньо з виробником шляхом повідомлення, обговорення та зміни продукту. Ця свобода дає органам влади можливість реагувати належним чином залежно від серйозності порушення та готовності промисловості вирішити проблему.
23. Як забезпечується відповідність Косметичній Директиві?
Прерогативою держав-членів є забезпечення того, щоб на ринку продавалися лише ті косметичні продукти, які відповідають положенням Косметичної Директиви та Додаткам до неї. Це досягається шляхом ефективного контролю на ринку.
24. Чи потрібна реєстрація товару до його появи над ринком органів охорони здоров'я?
Ні, в державах-членах ЄС на рівні ЄС не існує доринкової реєстрації для косметичних продуктів.
25. Повідомлення про місце виробництва чи місце первинного імпорту в ЄС?
Виробники в ЄС повинні повідомляти про місцезнаходження своїх виробництв органами влади кожної відповідної держави-члена ЄС до розміщення продукту на ринку ЄС. Та ж вимога стосується всіх імпортерів у ЄС, при цьому вказується лише місце початкового імпорту.
26. Які методи використовуються контролю ринку?
Контроль косметичних продуктів усередині ЄС здійснюється системою відстеження якості на ринку. Інспектори, які призначаються на національному рівні, відвідують магазини, супермаркети, маленькі торгові точки та кіоски на ринках для перевірки продуктів, що продаються. Ці інспектори можуть вилучити будь-який продукт із ринку до офіційної лабораторії щодо перевірки його відповідності вимогам ЄС. При необхідності вони можуть також перевірити інформацію про продукт у виробника. Якщо є якісь невідповідності, відповідальна особа чи компанія будуть покарані, як описано вище.
27. Чи проводяться перевірки якості косметики на регулярній основі?
Контроль ведеться регулярно з урахуванням довільної вибірки.
28. Доступ до якої інформації має забезпечити виробник представникам компетентних органів влади?
Представник має право отримати будь-яку нижченаведену інформацію:
Якісний/кількісний склад продукту
Фізико-хімічні та мікробіологічні специфікації / критерії сировини та кінцевого продукту
Спосіб виробництва, що відповідає Правильній Практиці Виробництва (GMP)
Оцінка безпеки для здоров'я людини кінцевого продукту та відомості про експерта, який проводив оцінку
Існуючі дані про небажані впливи на здоров'я людини, які можуть застосувати косметичний продукт
Докази впливу, що приписується косметичному продукту, у випадках, коли це виправдано природою дії продукту.
Ця інформація є та залишається власністю компанії. Насправді, для всього ЄС необхідний лише один комплект інформаційних документів, який має знаходитися за адресою, вказаною на етикетці. Якщо на етикетці вказано більше однієї адреси/міста, розташування інформації про продукт має бути підкреслено. Ця інформація не обов'язково має перебувати на паперових носіях.
Обов'язком виробника чи імпортера є надання необхідної інспекційною владою інформації протягом розумного часу (24-27 годин).
Ця інформація про продукт має зберігатися для доступу в єдиному місці, як це зазначено у Косметичній Директиві. Організація одним місцем зберігання необхідно, щоб переконатися, що інформація зберігається відповідальним обрахом, що вона поповнюється та оновлюється, та зберігається її конфіденційність.
29. Які кроки робляться у разі отримання скарги від споживача про те, що косметичний продукт викликав у нього проблеми зі здоров'ям?
Компанія, якою це стосується, має вивчити скаргу та може організувати для споживача консультацію дерматолога чи іншого медика. Лікар чи дерматолог допоможе споживачеві ідентифікувати причину проблеми, щоб у майбутньому її можна було уникнути.
30. Як фінансується система контролю над ринком?
Це питання вирішується по-різному в різних державах-членах ЄС. Кожен Уряд вирішує, як організувати роботу цієї системи у межах свого бюджету.
31. Деякі держави-члени мають більш серйозні обмеження та принципи контролю, ніж ті, що передбачені Косметичною Директивою. Як такі випадки співвідносяться із принципом «вільної торгівлі»?
Національні органи влади не можуть посилювати вимоги порівняно з Косметичною Директивою, яка має бути прийнята на національному рівні без будь-яких змін. Повідомлення про будь-яку жорсткішу вимогу в будь-якій країні має надходити до Європейського Парламенту, який має перевірити відповідність національного законодавства Косметичній Директиві. Юридичні дії можуть бути здійснені в Європейському суді або навіть у Світовій Торговій Організації (СОТ).
32. Відомі випадки, коли виробники косметики перебільшували ефективність своїх продуктів. Як це контролюється законодавством ЄС у галузі косметики?
На додаток до інших юридичних вимог з метою захисту споживача від придбання продуктів, якість або дія яких не відповідає рекламним заявам, Стаття 7а.1. (g) вимагає, щоб доказ дії, що приписується косметичному продукту, якщо це виправдано природою дії продукту, має надаватися за відповідним запитом як частина інформації про продукт.
Інші закони ЄС, такі як Директива про несумлінну рекламу, забезпечують додатковий контроль за рекламними заявами виробників.
33. Як часто оновлюються Додатки до Косметичної Директиви? Яка методологія включення/виключення нових інгредієнтів у ці списки?
Додатки до Косметичної Директиви зазвичай оновлюються один раз на рік. Проте, якщо питання є терміновим і стосується безпеки, це може відбуватися і частіше.
Методологія включення нових косметичних інгредієнтів до існуючих списків або зміна існуючих обмежень щодо вже внесених до списків інгредієнтів, така:
Підготовляється файл (повні токсикологічні дані відповідно до вимог керівництва SCCNFP), а також стандартизоване узагальнення (скорочена форма даних про безпеку у вигляді токсикологічних звітів лаботаторій, які проводили випробування, або інформації на основі літератури або бази даних або звітів клінічних випробувань). Файл та узагальнення є насправді повним досьє;
Повне досьє надсилається до спеціального органу для детальної оцінки науковим департаментом Коліпа, який дає рекомендації щодо поліпшення (якщо необхідно) та готує остаточну версію.
Орган передає повне досьє відповідним працівникам Європейської Комісії;
Європейська Комісія передає повне досьє до SCCNFP – наукового консультаційного органу Європейської Комісії;
SCCNFP на одному зі своїх пленарних засідань затверджує свою думку. Ця думка потім передається до Європейської Комісії;
Остаточна думка SCCNFP обговорюється на AHWP (Робоча група ad hoc): робоча група, що складається з представників держав-членів ЄС, делегації, яка представляє європейські споживачі;
Якщо думка SCCNFP приймається AHWP, Європейська Комісія складає пропозицію включити нові інгредієнти/нові обмеження на інгредиенти шляхом внесення поправок до Косметичної Директиви;
Потім пропозиція отримує схвалення CATP (Комітет з адаптації до технічного прогресу, таке ж членство, як і AHWP, але без представників промисловості чи споживачів);
Якщо пропозиція приймається, Європейська Комісія виробляє остаточний варіант виправлення та публікує її в Офіційному Журналі Європейського Співтовариства (OJEC).
34. Хто приймає рішення про заборону чи обмеження використання інгредієнтів?
CATP – єдиний орган, який може ухвалити рішення про заборону/обмеження використання інгредієнтів, базуючись на чітких наукових даних. Це відбувається лише після консультації з SCCNFP та AHWP.
Тим не менш, через Охоронну статтю (тобто статтю 12 Косметичної Директиви) держава-член ЄС може тимчасово заборонити використання будь-якого інгредієнта з причин, що стосуються охорони здоров'я. У цьому випадку держава має проінформувати Комісію та інші держави-члени ЄС, повідомивши їм про точні причини. Комісія після цього консультується з SCCNFP, а потім висуває свої пропозиції щодо тимчасової заборони.
35. Чи є перехідний період для такого рішення?
Так. Як тільки виправлення публікується в OJEC, всі держави-члени ЄС повинні внести зміни до своїх національних нормативних документів, щоб адаптувати їх до нової версії Косметичної Директиви. Тільки після набуття чинності національним законодавством новий інгредієнт, наприклад, може бути використаний у державі – члені ЄС.
Перехідний період також існує для виробників/імпортерів косметики, щоб привести свою роботу у відповідність до нових положень. Зазвичай надається додатковий період для розпродажу тих продуктів, які вже на ринку.
36. Що відбувається, якщо в заданий проміжок часу держава-член не здійснила адаптацію до технічного прогресу?
Директиви ЄС мають перевагу щодо національних законодавств.
37. Які стандарти на хімічні чи біологічні домішки?
Немає офіційних стандартів чистоти кінцевих продуктів. Тим не менш, Робоча група з мікробіології розробила Посібник із забезпечення мікробіологічної якості (MQM), яку можна отримати в акредитованому органі. Звичайно, від виробника залежить, щоби на ринок потрапляли тільки безпечні продукти. Це досягається через точні специфікації на сировину, що купується, і відповідність методів виробництва косметичної GMP. Залишкові сліди заборонених хімічних або біологічних субстанцій (Додаток II) допускаються за умови, що їх технічно неможливо уникнути за умов GMP, і що вони не завдають шкоди здоров'ю людини.
38. Чи дозволено у фарбах для волосся застосування барвників, які не входять до Додатку IV?
За фарбами для волосся позитивного списку не існує. Тобто всі речовини, що мають властивість фарбувати волосся, можуть бути використані у фарбах для волосся, за винятком тих, що заборонені Додатком II. Більше того, слід зауважити, що деякі фарби для волосся є обмеження в Додатку III. Оскільки Додаток IV відноситься лише до косметичних барвників, а не до фарб для волосся, то барвники, перелічені у Додатку IV, дозволені для фарб для волосся.
39. Чи можуть речовини, зазначені в Додатку VI, бути використані для інших цілей, ніж збереження косметики? Чи є у цьому зв'язку будь-які обмеження?
Так. Консерванти, перелічені у Додатку VI та позначені значком (+), можуть бути використані у вищій концентрації, ніж та, що зазначена в цьому Додатку, для інших специфічних цілей (наприклад, як дезодоруюча речовина в милі або в шампуні проти лупи).
40. Чи дозволені в косметиці консерванти, не перелічені у Додатку VI?
Консерванти, не перелічені в Додатку VI, заборонені для використання в цій якості в косметичних продуктах. Тим не менш, деякі речовини, такі як ефірні олії або деякі спирти, можуть мати протимікробну дію і таким чином сприяти збереженню продукту. Разом з тим, вони не включені до Додатку VI, оскільки забезпечення безпеки не є їхньою головною функцією у формулі продукту.
Автор: Ярослав Костров
Поки що немає коментарів.