Це важливо

Загальноприйняті скорочення: Парфумерія, косметика

EDP - Парфумована вода (туалетні парфуми, денні парфуми)
EDT - Туалетна вода
EDC - Одеколон
Pure Parfum (Parfum) - Духи
Perfume Oil - Ароматична есенція
Body Mist - Парфумований серпанок для тіла
After Shave (А/Ш) - Лосьйон після гоління
Bal/After Shave - Бальзам після гоління
Gel After Shave (Gel A/Sh) - Гель після гоління
Body Lotion (B/L) - Лосьйон для тіла
Body Milk (B/M) - Молочко для тіла
DEO - Дезодорант
Body Cream (B/C) - Крем для тіла
Set (Gift Sets) - Набір, сам флакон + ще щось (наприклад: косметичка)
Gel Douche (G/D) - Гель для душу
Shower Gel (Sh/G) - Гель для душу (умивання)
Spray - Спрей
Stick - твердий
Roll-On - Роликовий (дезодорант, парфуми та ін.)

Види парфумерії:
✓ Духи (Parfum або Perfume або Extrait) - найвища категорія - 20-30% парфумерної композиції та 90%-ний спирт.
До складу парфумів входять найдорожчі натуральні компоненти. Parfum або Extrait (духи) випускаються у маленьких флаконах – 7мл або 15мл. Високий вміст екстракту забезпечує духам набагато більшу стійкість та силу порівняно з іншими видами парфумерних товарів. Висока ціна парфумерних масел на світовому ринку, на жаль, робить парфуми найдорожчою покупкою із можливих. Але задоволення від їх використання більше: запах багатогранніший і глибший, оформлення і флакон красивіше, та й служать, як правило, парфуми довше, т.к всього пари крапель достатньо, для того, щоб запах тримався протягом 5 і більше годин. До того ж духи рідко мають спрей-пульверизатор і, відповідно, витрачаються повільніше. Мінусами купівлі парфумів можна назвати тільки ціну та незручність транспортування (якщо флакон – не спрей), але в цілому, це, звичайно, найвишуканіший вид парфумерної продукції.

✓ Парфумована Вода (Денні Духи, Туалетні Духи, Eau De Parfum, Parfum De Toilette або, у термінології Christian Dior – Esprit De Parfum – “Дух Духів”) – 15-20% парфумерної композиції у 90% спирті.
Парфумована вода – найпопулярніший вид парфумерної продукції на сьогоднішній день. Це пояснюється оптимальним балансом ціни та якості - з одного боку, досить висока концентрація екстракту (10-20% при 90% спирті), з іншого - більш доступна порівняно з парфумами ціна. Багато фірм парфумована вода - найвищий за концентрацією екстракту вид товару, т.к. далеко не всі виробники вважають за потрібне (або можливим) випускати свої аромати у вигляді парфумів (Bvlgari pour Femme, So Pretty). Як правило, парфумована вода завжди у спреї-пульверизаторі, що зручно для використання та транспортування. Так що якщо духи з якоїсь причини придбати не можна, парфумована вода, безумовно, - найкраща заміна.

✓ Туалетна Вода (Eau De Toilette) – 6-12% концентрату розведеного у 85% спирті.
Багато ароматів існують тільки в цій концентрації (L'Eau par Kenzo, Eau Belle, Cool Water Woman, Week-End, Eau d'Eden, Petits et Mamans та багато інших), а чоловіча парфумерія - практично вся представлена туалетними водами. Якщо зіставляти парфуми і воді однієї лінії, вода має кілька мінусів: її доводиться більше витрачати, т.к. стійкість її не настільки хороша (в середньому туалетна вода тримається не більше 2-3 годин, тоді як парфуми – понад 5-10 годин!), а запах менш цікавий. Однак є і плюси: доступна ціна, різноманітність форматів (як правило 30, 50, 75, 100 мл), зручність використання (найчастіше спрей), а багатьом навпаки подобається те, що запах не надто сильний. Для денного застосування туалетної води цілком достатньо, але для якихось урочистих подій краще мати більш концентрований варіант аромату або застосовувати туалетну воду з різними супутніми засобами.

✓ Одеколон (Eau De Cologne) – 3-5% запашних речовин у спирті 70-80%.
Слід знати, що в американській парфумерії позначення Cologne зазвичай відповідає французькій парфумованій або туалетній воді для чоловіків, концентрація від 12 до 25 відсотків. Однак якщо аромат зроблений в США і на упаковці аромату, Ви бачите напис cologne - це зовсім інший продукт, по концентрації рівний парфумованій воді.

✓ Лосьйон після гоління (After Shave Lotion) - концентрація пахучих речовин у них 2-4%.
Aftershave (лосьйон після гоління) є, по суті, супутнім товаром до чоловічих ароматів. Буває як на спиртовій, так і на масляній основі. Використання цього виду продукції недостатньо, щоб запах добре тримався, т.к. Найчастіше aftershave містить не більше 3-х відсотків ароматичної композиції. Цей продукт розрахований лише на вживання перед однойменним парфумом, щоб Ви могли захистити шкіру обличчя та шиї від роздратування, а не для того, щоб їм душитися. До складу aftershave завжди входять різні лікувально-профілактичні компоненти, які допомагають Вашій шкірі залишатися неушкодженою та красивою.

✓ Освіжаюча спортивна Вода (L'eau Fraiche, Eau De Sport) – 1-3% парфумерної композиції та 70-80%-ний спирт.
Як правило, парфум цього виду із цитрусовим ароматом.

✓ Дезодорант (DEO)
- має освіжаючу, ароматизуючу та гігієнічну дію одночасно.

✓ Парфумований серпанок (Body Mist) - Парфумований серпанок для тіла - свого роду гібрид між класичною парфумерією та парфумованими засобами для тіла.
Кожен сам знаходить саме ту концентрацію аромату, яка більше підходить його самовідчуттю та способу життя. Для когось єдина можлива покупка – парфуми, а комусь набагато зручніше користуватися парфумованою чи туалетною водою. Якщо ж замість молочка Ви будете використовувати парфумований серпанок для тіла, який є дуже гарним відтворювачем парфуму і містить у собі різні зволожуючі та поживні речовини, Вам зовсім не обов'язково буде додатково душитися парфумом - масляна основа більшості таких димків довго утримує аромат на шкірі.

✓ Тестер - демонстраційний варіант аромату, створений для його реклами безпосередньо на місці продажу.

Хотілося б наголосити, що жодних відмінностей (якість, складові тощо) тестер від основного варіанту не має. Різниця лише в тому, що оскільки тестери випускаються з метою реклами, фірма-виробник не настільки дбайливо ставиться до їх оформлення: тестери часто мають більш простий флакон (як правило, це великий спрей-пульверизатор без кришки), часто пропонуються без упаковки або так званої технічної упаковці (простий коробці, відмінній від тієї, у якій випускаються товар для основного продажу). Від цього і нижча ціна тестерів.

Що таке тестер парфумерії

Якщо Ви купуєте щось для себе і Вас не бентежить спрощене оформлення, а хвилює лише якість виробу, то купити тестер дуже вигідно. Проте, у подарунок тестер купувати не варто, бо у подарунку завжди відіграє дуже значну роль у його оформленні.

Чи підробляють тестера?
Тестери не призначені для продажу, про що на них написано і ними не торгують магазини. Торгові компанії їх закуповують разом із партією фірмового парфуму, як рекламні матеріали (буклети, пробники та інших.) просування продажів того, що стоїть на полицях. До магазину тестери приїжджають без фірмової упаковки. Виробник просто вкладає частину флаконів найбільшого об'єму, що сходять з конвеєра, у захисні, так звані, технічні коробки для транспортування.

Дистриб'ютор зобов'язаний закупити тестери із партією товару. До роздрібних магазинів тестери та пробники потрапляють вже безкоштовно. Флакони для тестерів беруться зі звичайного конвеєра, ніхто не змішує їх вміст окремо, оскільки це економічно не є доцільним.

У мережевих офлайнових магазинах тестер не можна купити. Хоч би як хотілося власникам торгової мережі заробити на отриманому безкоштовно, за продаж тестерів або пробників їм може сильно влетіти від дистриб'ютора, аж до розриву контракту.

Але інтернет-магазинам ніхто і нічого не заважає торгувати тестерами. Підробляють лише парфум у комерційній (кольоровий глянцевий друк, слюда, кришки) упаковці, призначеній до збуту тисячами екземплярів у магазинах.

Спробуйте продати в магазині парфуми в білих коробках і без кришок або без коробок. Весь сенс підробки - максимально точно повторити розрекламований оригінал, що стоїть на полицях магазинів, а не рекламний видатковий виріб.

Тестери зазвичай беруть "просунуті користувачі" парфумерії, підробку вони вирахують на "раз", з одного погляду. А новачки тестери брати побоюються. Тоді навіщо їх підробляти саме у форматі тестера? Кому продаси?

Тестер декоративної косметики
- повністю герметичний та ніким не використаний засіб, дотримані всі терміни та умови зберігання;

пудри, тіні, рум'яна: випускаються у пластикових та прозорих упаковках з аналогічною кришечкою, мають об'єм самого засобу такий самий, що й у повноцінному дизайні, не мають спонжу, пензлика чи іншого аксесуару для нанесення макіяжу, дзеркало у конструкції тестерів не передбачено, на нижній частини є стікер з даними про продукт;

тональні засоби: випускаються в ємностях, дещо відрізняються від повноцінного дизайну, мають менший об'єм (але іноді мають і повний об'єм), за своїм складом та дією повністю аналогічні засобам у повноцінному дизайні, не мають упаковки;

помади: мають спрощений зовнішній вигляд (пластикові ковпачок та основу з номером тону), склад, об'єм та колірний ряд абсолютно ідентичні аналогічним засобам у повноцінному дизайні, відпускаються у технічній упаковці або без неї;

туші, олівці, лаки, підводки: мають зовнішній вигляд та об'єм повністю ідентичний аналогічним засобам у повноцінному дизайні, випускаються в технічній упаковці або без неї, колірний ряд, властивості та склад абсолютно ідентичні засобам у повноцінному дизайні.

Тестери офіційно виготовлені компанією (брендом), до якого належить даний продукт, для знайомства шанувальників марки із наявними на ринку засобами.

На флаконі є напис "Tester".

Продовження тут ...

Що таке нішева чи селективна парфумерія
Нішева парфумерія – це дорогий товар, у якому ціна залежить від добірності сировини та вміння сполучуваності. Це вигідно виділяє подібну продукцію від двох інших категорій. Пам'ятайте, купуючи нішеву парфумерію, ви стаєте володарем унікального аромату, неповторного та ексклюзивного. Для нього не потрібна реклама, тому вартість її послуги не входить у вартість аромату.

Напрямок селективних ароматів, що виходять обмеженим тиражем, гармонійно зайняв свою нішу у світі парфумів, оскільки масові тиражі ароматів, суперечки немає, ефектні, але знеособлені безліччю синтетичних складових, і – у підсумку – майже однакових ароматів.

А селективний аромат передбачає просунутість, можливий елемент філософії для тих, хто розуміє і навіть провокацію. З іншого боку, це частково повернення до традицій, коли духи робилися не швидко, роками. Властивістю селективної парфумерії є прагнення завжди застосовувати натуральні компоненти у поєднанні із сучасними технологіями, а й традиціями найбільших знавців своєї справи – парфумерів світового значення. В результаті такої творчості виходить щось зовсім дивовижне і приголомшливе уява!

Адже саме натуральні, недешеві склади відрізняються стійкістю, зживаються з вашою шкірою і дають в результаті абсолютну індивідуальність. Принадність селективних парфумів у тому, що вони не схильні до масової реклами, навпаки, подібне просування здатне призвести до втрати їх унікальності: втратиться сенс обраного, незвичайного, що полягає у приналежності аромату тільки вам, вашим почуттям, вашому способу життя - і жодному іншому.

Навіть другорядна деталь – упаковка для селективних ароматів, не є штампуванням та часто використовує ручну роботу. Пакувальний дизайн буває різним: від простого та навмисне-грубого до благородного; від кумедного і милого до вишуканого витвору мистецтва. Об'єднує новинки дорогоцінного селективного парфуму одна якість – доведення до досконалості внутрішнього та зовнішнього змісту.

Продовження тут ...

Що таке вінтажна парфумерія
Під вінтажем мають на увазі старовинну річ, яка була актуальна в епоху її створення, що відображає стиль і дух свого часу. У XXI столітті вінтажними вважаються парфумерні композиції, які були хітами у різні десятиліття XX століття.

Для визначення цього важливі такі принципи:

Вік. Вінтажними називають парфуми, випущені понад п'ятнадцять років тому. Нижнього порога для парфумерії немає. Пов'язано це з тим, що широкий розвиток парфумерія набула лише з кінця XIX - початку XX століття.

Стиль. Вік - це далеко не єдиний показник. Важливим є не тільки той факт, що аромат випустили п'ятдесят років тому, а й те, що в свою епоху він вважався хітом, «писком» моди.

Духи, що побачили світ до шістдесятих років XX століття, вважаються класичними. Вони не просто мають свою історію - багато знаменитих людей, які використовували ці композиції, давно пішли в небуття, але те, що вони користувалися тим чи іншим ароматом, залишилося в пам'яті назавжди. Головний критерій - відповідність духу часу, тому просто неможливо підібрати вінтажні парфуми, не знаючи і не розуміючи, які з них і чому були популярні в ту чи іншу епоху.

✓ Вінтажні парфуми - це парфуми, туалетна вода та одеколони, що мали шалену популярність до середини XX століття, а також пізніші популярні аромати, зняті з виробництва з різних причин. Ці шедеври зберігають у собі дух часу, який не втратив своєї привабливості. Секретні рецептури, що містять лише натуральні компоненти, як, наприклад, амбра, мускус, цивета, немов переносять нас на кілька десятиліть тому.

Саме вінтаж на сьогоднішній день є тією самою родзинкою, якою ви можете підкреслити свою власну індивідуальність і надати більшої привабливості, зможете виділитися в безкінечному потоці навколишніх ароматів.

Божественний парфум, який колись обожнювали наші бабусі та прабаби, незмінно підкорює і сучасних жінок. Пошук індивідуального стилю поза часом або ностальгія за старими добрими часами - неважливо, що спонукало вас до таких ексклюзивних ароматів.

Якісні, чарівні, неповторні, навіть, можливо, єдині вінтажні парфуми, що залишилися у світі, можуть стати шикарним доповненням до вашого образу, створять ауру загадковості, скромну і непомітну чарівність класики, разом з підкуповою відмінністю від інших.

Старовинні духи - це шик і блиск, шарм та чарівність, що належать лише вам.

Вінтаж – це не ті духи, які вироблялися раніше. До цієї категорії парфумерії можна також віднести аромати, які були випущені багато років тому і досі не знімаються з виробництва через свою популярність.

До таких парфумів можна віднести, наприклад, знамениті Chanel №5 від Coco Chanel, «Червона Москва» і «Конвалія срібляста», випущені на фабриці «Нова Зоря» в колишньому СРСР і всім відомі польські духи «Можливо».

Деякі бренди вважали за необхідне випускати цілі лінії старовинних ароматів. Наприклад, парфумерний будинок Chanel вже багато років не знімає з виробництва такі парфуми, як Bois de Isle або Cuir de Russie. Вони є частиною vintage лінії з десяти ароматів.

А духи Jicky, Shalimar та Mitsouko від бренду Guerlain ось уже кілька десятиліть залишаються лідерами продажів, незважаючи на те, що було випущено кілька десятиліть тому.

Вінтажні парфуми – це також і ті духи, які через різні причини вже довгий час не виробляються, хоча багато людей були б не проти їх придбати і зараз. Основна причина - досить висока вартість інгредієнтів, адже, як правило, парфуми минулих епох містили велику кількість натуральних екстрактів, які сьогодні стоять воістину нечуваних грошей.

Інтерес людей до вінтажної парфумерії сьогодні підтверджується тим фактом, що існують навіть спеціальні парфумерні магазини, в яких продаються тільки старовинні аромати. В Італії та Англії їх налічується вже кілька десятків. Завдяки цим бутікам деякі закриті бренди стали доступнішими. Наприклад, бренд Penhaligon's дуже довгий час виробляв парфумерію лише королівського будинку.

А торговій марці Acqua di Parma віддавали перевагу такі відомі особи, як Одрі Хепберн та Ава Гарднер.

Сьогодні ми маємо можливість скласти власну думку про ці аромати. У нашій країні вінтажні парфуми також стали досить поширеними останнім часом. Сьогодні ми вже легко можемо придбати вінтажні аромати від таких брендів, як Guerlain, Dior, Caron, Chanel, Acqua di Parma, Creed, D'Orsay та Roger&Gallet.

Чи змінюється парфумерія?
Парфумерія, яку Ви раніше любили, пробували ви колись повернутися до неї? І були при цьому трохи розчаровані, чи не так? Вам, мабуть, здавалося, вона втратила свою силу та блиск. Через роки духи часто-густо видаються іншими, ніж у спогадах. Що ж сталося? Вони змінились?

Парфумерія справді змінюється. Переробляється рецептура: часом вимушено, часом разом із мінливою модою. Рецептура складається по-новому, як правило, через те, що виходить з обігу якийсь інгредієнт. Вимоги сумісності зі шкірою стають все жорсткішими, а тому багато ароматичних речовин можна додавати з великими обмеженнями, і це теж змушує шукати інший склад.

Так, парфумерія часом змінюється. І все-таки, швидше за все, причиною розчарувань стають частіше не згадані нововведення, а перетворення ваших надій. Ми живемо у бурхливому світі, де, як кажуть, все тече. Навіть якщо захочемо, ми не зможемо відмовитися від постійного оновлення стилю, фарб та уподобань нашої культурної епохи. Фільм, який вчора нам здавався прекрасним, вже сьогодні представляється курйозним і, більше того, запилені від часу. Сукня, останній писк моди двадцять років тому, сьогодні викликає лише ностальгію.

Адже парфумерія саме за останні двадцять років стала сильнішою, відвертішою, плакатнішою. Хочете ви того чи ні, на ваші мірки і на сприйняття запаху, який ви колись так любили, це впливає. Виробники духів більш ніж свідомо дотримуються цих змін. Багато хто навіть намагався обережно пристосувати свої твори до нових очікувань, надати їм інтенсивності та стійкості.

Якщо парфумерія майже зовсім (або зовсім) зникла з магазинів, а потім раптом з'явилася знову – наприклад, Quelques Fleurs або Femme, – це є перероблені, модернізовані варіації. І коли ви кажете: духи не пахнуть, як раніше, - ви маєте рацію. Переінакшували їх чи ні, а духи справді пахнуть не так, як раніше. Час не можна повернути назад. Залишається одне: збережіть ваші духи минулих часів у блискучих спогадах, а собі пошукайте нові, та такі, щоб були прекрасними та хвилюючими, як ті колись.

Що таке Декод?
Процес декодування, власне, додавання або заміна попереднього коду. На упаковці парфуму, на не лицьовій стороні коробки, виробник зазвичай вказує основний штрих-код. Дане маркування є обов'язковим для всіх партій товару, незалежно від місця та дати виробництва. Крім цього, є допоміжний штрих-код, що знаходиться поруч з ним або збоку, в ньому міститься службова інформація, яка не розголошується. Цей штрих-код правиться самим виробником і оскільки це вважається втратою деякого відсотка товарного вигляду, то на продукцію з декодуванням вартість на 1-2 долари нижче, ніж на звичайну. Зазначимо, що 13-значний код EAN не видаляється, і по ньому уважний покупець зможе з легкістю дізнатися країну виробника. Декодований товар 100% оригінальний.

Що саме має підказати штрих-код?
Код EAN-13 з точки зору кодування товару умовно можна поділити на:

Префікс національної організації GS1 (3 цифри);
Реєстраційний номер виробника товару (4-6 цифр);
Код товару (3-5 цифр);
Контрольне число (1 цифра);
Це означає, що вся інформація, яка потрібна і продавцю і покупцеві, зжериться в штрих-коді. Кодування можна розшифрувати і вручну, але на даний момент воно перевіряється сканером, що зчитує.
Покупцеві слід звертати увагу на початкові цифри коду, найпоширеніші країни-виробники: Франція 30-37,
Великобританія 50,
Німеччина 400-440,
Італія 80-83,
Іспанія 84,
США та Канада 00-09.

Якщо на коробці з парфумом немає голограми – це підробка?
Ні в якому разі. Голограма є на тих товарах, які в Україну поставляються компанією Егзагон (Hexagone). Відсутність голограми лише означає, що продукцію завезено іншим дистриб'ютором. Фальсифікація буде очевидною обізнаному покупцю: голограма Егзагона виконана у формі шестикутника, з логотипом компанії та картою Франції, має індивідуальний номер. При спробі використати голограму вдруге вона неминуче руйнується.

Чи завжди парфумерія упаковується у захисну плівку?
Ні, далеко не завжди! Хоча багато фірм додатково до коробки упаковують свою парфумерію ще й у захисну прозору плівку, це не є обов'язковим. Деякі марки цього не роблять. ін). Так що якщо Ваш товар не має захисної плівки, не варто винуватити продавця, можливо, це означає, що її не буває у цього аромату в принципі! Особливо це стосується тестерів. Розвіяти сумніви та підтвердити наявність плівки можна у фірмових магазинах (причому лише у фірмових!).

Чим відрізняється парфумерія різних країн

Читайте тут...

Що таке аромат "унісекс"?
Аромати "унісекс" - це парфумерія, яка призначена для обох статей одночасно. Хороші ці аромати своєю легкістю і ненав'язливістю (як правило, це цитрусові або озонові, рідше зелені запахи), а також тим, що Ви з Вашим другом або подругою можете користуватися одним і тим самим ароматом, маючи додаткову деталь, яка Вас об'єднує.

Що таке верхня нота, середня нота, нижня нота в описах ароматів?
Аромат розкриває свої ноти поетапно, на 3 ступені.

Перший ступінь – початкове враження, яке Ви отримуєте від аромату, нанесеного на шкіру – називається верхньою нотою. Вона триває менше за хвилину, т.к. Зазвичай до неї включаються найслабше фіксуються компоненти, такі як цитрусові, зелень.

Другий ступінь – нота серця – настає відразу після верхньої ноти, коли шкіра вже вступає в хімічну реакцію з парфумом. Ще за десять хвилин (іноді раніше), проявляється заключна, базова нота. Тільки дочекавшись прояву всіх трьох нот (не раніше ніж через 15 хвилин після нанесення) можна скласти адекватне враження про аромат. Те, яким ми запам'ятовуємо якийсь запах - це, швидше за все, поєднання ноти серця з базовою нотою.

У деяких духів довго на шкірі тримаються тільки компоненти останнього ступеня, куди прийнято «поміщати» фіксатори аромату, сильні ароматичні речовини, такі як амбра, мускус, спеції, сандал та ін. Переважання таких нот у композиції говорить про стійкість і силу аромату, і навпаки , запахи, у яких зазвичай фіксують нот негаразд багато, людина сприймає як легкі, свіжі. Вони, як правило, і не такі стійкі.

Коротка таблиця найпоширеніших обсягів парфумерії fl. oz. - ml:
Fluid Ounce (рідка унція, скорочено: fl oz, fl. oz., oz. fl. або FL. OZ.) являє собою одиницю об'єму рідини, рівну приблизно 28,413 мл - в англійській (міжнародній системі), і 29,56 мл - в американській системі вимірювання заходів.

Американська система виміру трохи відрізняється від англійської (міжнародної).

1 рідка унція англійська (fl. oz.) = 28,413 мл (28 мл) 1 рідка унція американська (fl. oz.) = 29,56 мл (30 мл)
1.5 ml – 0.05 fl. oz.
4 ml – 0.14 fl. oz.
4.5 ml – 0.15 fl. oz.
4.9 ml – 0.16 fl. oz.
5 ml – 0.17 fl. oz.
6.5 ml – 0.23 fl. oz.
7.5 ml – 0.25 fl. oz.
12.5 ml – 0.42 fl. oz.
20 ml – 0.57 fl. oz.
25 ml – 0.8 fl. oz.
30 мл – 1 fl. oz.
35 ml – 1.15 fl. oz.
40 ml – 1.35 fl. oz.
45 ml – 1.5 fl. oz.
50 ml – 1.7 fl. oz.
60 ml – 2 fl. oz.
65 ml – 2.2 fl. oz.
75 ml – 2.5 fl. oz.
100 ml – 3.4 fl. oz.
110 ml – 3.7 fl. oz.
120 ml – 4 fl. oz.
125 ml – 4.2 fl. oz.
150 ml – 5 fl. oz.
200 ml – 6.5 fl. oz.

Чому духи різних людей по-різному пахнуть?
Двох однакових людей не буває - говорить велика істина. Менш відомий той факт, що своєрідність кожної людини виражається зокрема хімічним складом шкірного покриву. Якщо уважно розглянути поверхню шкіри, видно, що вона є дуже складним малюнком. У неї входять клітини верхнього, так званого рогового шару і сполучає їх субстанції. Клітини покриті тонким жировим шаром, де містяться сліди поту. Крім того, абсолютно на всій поверхні шкіри є безліч мікроорганізмів.

Різні залози постійно виробляють шкірний жир і піт, а в мікроорганізмах зовнішнього покриву відбувається активний обмін речовин. Всі ці функції знаходять вираження в температурі, кислотному складі, вміст води та незліченних інших властивостях шкіри. Названі структури та процеси не подібні не тільки у різних людей, а й на різних ділянках шкіри однієї людини.

Крім того, у кожної людини і на кожній ділянці тіла відбуваються зміни, що залежать від часу дня, стану здоров'я та нервової організації, від частоти миття та використовуваних при цьому засобів, а також від навколишнього середовища. І все це неминуче впливає на запах нанесених на неї парфумів.

Частково це пов'язано із процесом випаровування. Запах будь-якої речовини, також і парфумів, відчувається лише тоді, коли його молекули потрапляють у ніс і вступають у взаємодію з органами нюху. Це означає, що ваші парфуми можна вловити лише остільки, оскільки вони випаровуються з поверхні шкіри. Якщо вони випаровуються швидко, запах буде сильним, але недовговічним.

Парфумери кажуть: парфумам бракує стійкості. Якщо повільно, то значить, запах розкривається невірно, тому що надто мало молекул піднімається у повітря та потрапляє в ніс. А ось швидкість випаровування залежить, з одного боку, від самих парфумів, а з іншого — знов-таки від структури шкіри і від процесів, що відбуваються в її тканині: від складу протеїну і жирового шару, від інтенсивності випаровування і температури шкіри, знов-таки від волосяного покриву - причому, це лише найважливіші фактори.

Все це ускладнюється ще й тим, що парфуми складаються з безлічі різних субстанцій, які і поводяться по-різному на поверхні шкіри. Саме з цієї причини одні й ті ж духи не тільки тримаються в однієї жінки краще, ніж у іншої, але в кожної набувають дещо іншого характеру запаху.

На поверхні шкіри постійно відбуваються різноманітні хімічні процеси. Речовини, що містяться там, видозмінюються і розщеплюються. Почасти це відбувається за рахунок кислотного складу, частково за рахунок зіткнення з повітрям, але насамперед за рахунок мікроорганізмів шкіри та їх ферментів. Подібним чином розщеплюються і ароматичні речовини, і тоді змінюється їхній запах.

Оскільки хімічні процеси на поверхні шкіри різних людей і на різних її ділянках не подібні, вони впливають на індивідуальні відмінності в запахах, що поширюються. Одні парфуми здаються у вашої подруги свіжішими, ніж у вас, та й тримаються краще, проте інші — навпаки. А ті, які саме вам особливо підходять, у поєднанні з вашою шкірою теж виявляться особливо вдало.

Чому в магазині та вдома парфуми іноді пахнуть по-різному?
Запах духів дуже залежить від середовища, в якому він знаходиться. Повітря парфумерного магазину насичене безліччю косметичних ароматів, тому парфуми там пахнуть інакше, ніж у нейтральному середовищі квартири. Крім того, як уже говорилося, сам запах парфумів непостійний, - він має певні стадії розвитку.

Найчастіше люди проводять пробу парфумів у тому самому місці, яке найменше для цього підходить: у парфумерному магазині. А насправді, щоб оцінити духи, потрібно створити особливі умови, їх всього чотири: спокійна обстановка, ніяких запахів у навколишній атмосфері, розслаблена психіка, час у достатку. У метушні купівельної гарячки, у напоєному ароматами повітрі парфумерного магазину жодна з цих вимог виконана не може. Якщо ви зацікавилися якимось духом, візьміть їх на пробу до себе додому.

Перевірте їх удома, ввечері, коли все заспокоїлося, а ви розслабилися. А якщо ви неодмінно хочете купити парфуми відразу, то знайдіть містечко, де тихіше, випийте філіжанку кави і поспостерігайте за запахом вашої шкіри, а вже потім приймайте рішення. Купівля парфумів - справа важлива, і не тільки через витрати, а через те, що духи будуть довгі дні та тижні визначати вашу індивідуальну ауру та атмосферу, в якій ви живете. Ну а перед тим, як ви поїдете вибирати парфуми, ось кілька порад, які, можливо, і здадуться нехитрими і без того зрозумілими, але вони корисні.

Як правильно зберігати парфуми? Який термін зберігання парфумів?
У середньому термін зберігання парфумів - 3 роки, у закритому флаконі, та від 6-ти до 18 місяців з моменту початку використання. Однак при неправильному зберіганні духи можуть зіпсуватись і за 1 тиждень! Як цього уникнути?

Перш за все, пам'ятайте, що у парфумерії є 3 найлютіших ворога – світло, тепло та вологість. Всі вони призводять до швидкого порушення формули духів і, зрештою, до їх псування. Щоб цього уникнути, слід зберігати парфум у їхній оригінальній упаковці, якнайдалі від будь-яких джерел світла та тепла! У жодному разі не зберігайте парфумерію у ванній кімнаті!

Найкраще місце - якийсь ящик комода в найменш відвідуваному приміщенні Вашого будинку. Духи дуже погано зберігаються, тому якщо ними рідко користуються або люблять чергувати духи різних марок, не варто купувати великих флаконів. Духи потрібно зберігати щільно закупореними і обов'язково осторонь прямого сонячного проміння. Непогано тримати флакон у коробочці. Чим тепліше в кімнаті, що більше світла падає на флакон і що менше в ньому залишається рідини, то швидше вона псується. У холодному і темному місці або в захисній коробочці більшість парфумів зберігає свіжість півроку або навіть довше. У дуже теплому місці вони можуть зіпсуватись за кілька тижнів або навіть кілька днів. Найкраще місце для зберігання парфумів - холодильник.

Spray, Natural spray

Більшість із спреїв випускається з пульверизатором. При цьому Spray означає аерозоль (флакон заповнений розчином під тиском за допомогою газу). У спрею в такій упаковці є велика перевага: майже необмежений термін придатності, тому що рідина всередині повністю захищена від контакту з повітрям. Крім того, аромат виявляє себе повністю при розпиленні. Natural spray теж із пульверизатором, але розпилення рідини відбувається за рахунок самої головки. Термін зберігання парфумів той же, що у флаконів без розпилювальних пристроїв, а розкривається запах повільніше, ніж у заповнених під тиском аерозолів. Natural spray можна відрізнити, уважно розглянувши флакон. Якщо пульверизатор можна відкрутити, це Natural spray.

Директива 76/768/EEC - FAQ - Європейська сертифікація косметики - Вимоги, запитання та відповіді

12. Чи потрібно вказувати на косметику дату виробництва?

Ні, вказівка дати виробництва на косметиці не потрібна. Існує номер партії, який виробник вказує на кожну пакувальну одиницю з метою ідентифікації.

13. Чи потрібно вказувати на косметиці дату закінчення терміну придатності?

Косметична Директива не вимагає вказівки на етикетці дати закінчення терміну придатності для продуктів, термін зберігання яких перевищує 30 місяців. Якщо він менше 30 місяців, використовуються слова «краще використовувати до кінця»+дата) або «краще використовувати до кінця»+вказівку, де упаковка знаходиться дата).